MUZEUL ETNOGRAFIC AL TRANSILVANIEI cu sediul in Cluj-Napoca, str. Memorandumului ,nr. 21, in cf. H.G. 286/2011, anunță organizarea concursului pentru ocuparea postului contractual vacant de muzeograf I A în cadrul Serviciului Marketing, Comunicare, Proiecte.
Condiții generale de participare la concurs:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postului vacant persoana care îndeplinește următoarele condiții:
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European şi domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
Condiții de participare specifice pentru postul de muzeograf IA:
Nivelul studiilor: studii universitare de licență absolvite cu diplomă în specializarea etnologie, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență în specializarea etnologie.
Vechime totală în muncă de cel puțin 10 ani.
Vechime cumulată în domeniile postului (muzeologie, etnografie/etnologie, marketing cultural/ comercial (vânzări), comunicare/relații publice de cel puțin 6 ani și 6 luni.
Cunoștințe temeinic structurate în domeniile specifice profilului Muzeului Etnografic al Transilvaniei (patrimoniu cultural imobil, patrimoniu cultural mobil, patrimoniu cultural imaterial);
Cunoștințe solide de operare pe calculator și utilizare a resurselor şi instrumentelor TIC.
Experiență în managementul proiectelor, diplomă/atestat în domeniu.
Cunoașterea limbilor engleză și franceză, în special a terminologiei de specialitate utilizate în disciplinele demo-etno-antropologice.
Concursul constă în:
- selectie dosare 09.10.2017 ora 14
- proba scrisa 16.10.2017 ora 10
- interviu 20.10.2017 ora 10
Dosarele de inscriere la concurs se depun la sediul din str. Memorandumului pina in data de 06.10.2017 pina cel tirziu orele 14.
Acte necesare dosar concurs:
-cerere tip,de la sediul institutiei ;
-copie carte identitate ;
-diploma de licenta ;
-adeverinta medic familie;
-cazier judiciar;
-curriculum vitae;
-copie carnet de munca;
-adeverinte care atesta vechimea in munca;
Actele solicitate in copie vor fi insotite si de originale,pentru conformitate.
În cadrul probei scrise, pe lângă subiectele de specialitate, candidații vor fi solicitați să traducă două texte științifice din specialitatea etnografie în/din limbile engleză și franceză.
Subiectele pentru proba scrisă și interviu vor fi stabilite în baza următoarei BIBLIOGRAFII:
- Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil – republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare;
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, actualizată;
- Legea nr. 311/2003 a muzeelor și colecțiilor publice – republicată, cu modificările ulterioare;
- Legea nr. 26/2008 privind protejarea patrimoniului cultural imaterial – republicată, cu modificările ulterioare.
- Registrul Național al Patrimoniului Cultural Imaterial, vol. I și II;
Valer Butură, Străvechi mărturii de civilizație românească. Transilvania – studiu etnografic, București, 1989.
Valer Butură, Studii și cercetări de etnobotanică românească, Cluj-Napoca, 2011.
Paula Popoiu, Etnologie, Cluj-Napoca, 2007.
Ion Chelcea, Agricultura la români de la origini până la jumătatea secolului XX, Pitești, 2010.
Ioan Toșa, Reflectarea arhitecturii populare în colecțiile Muzeului Etnografic al Transilvaniei, în Anuarul Muzeului Etnografic al Transilvaniei, IX, 1977, p. 15-71.
European Comission, Study on Audience Development – How to place audiences at the centre of cultural organisations, Final Report, Luxembourg, 2017.
Network of European Museum Organisations, Money Matters. The Economic Value of Museums, Karlsruhe, 2016.
Eriika Johansson (ed.), New Approaches Now. From Museum Education to Audience Engagement, Pedaali, Helsinki, 2016.
Alexandra Zbuchea, Museums as Theme Parks – A Possible Marketing Approach, in Management Dynamics in the Knowledge Economy, vol. 3, 2015, nr. 3, p. 483-507.
Alexandra Zbuchea, Marketing muzeal pentru non-marketeri, București, 2014.
Alessandro Bollo, Measuring Museum Impacts, The Learning Museum Network Project, 2013.
European Commission, Survey on acces to finance for cultural and creative sector. Evaluate the financial gap of different cultural and creative sectors to support the impact assessment of the creative Europe programme, Bruxelles, 2013.
Nina Simon, The Participatory Museum, Santa Cruz, California, 2010.
Management muzeal și educație muzeală în România, Amsterdam, 2010.
Alexandra Zbuchea, Marketingul în slujba patrimoniului cultural, București, 2008.
Tematică:
Patrimoniul cultural imobil;
Patrimoniul cultural mobil;
Patrimoniul cultural imaterial;
Etnografia Transilvaniei;
Muzeologie generală;
Produsele muzeale și valorificarea lor;
Marketingul muzeal. Implicații teoretice și practice;
Marketingul în domeniul patrimoniului cultural;
Realizarea proiectelor de muzeologie participativă;
Limba engleză – cunoașterea terminologiei de specialitate în domeniul etnografic.
Limba franceză – cunoașterea terminologiei de specialitate în domeniul etnografic.