Muzeul Etnografic al Transilvaniei, instituție publică de cultură care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, în parteneriat cu Direcția de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca; Centrul Județean pentru Cercetarea și Promovarea Culturii Tradiționale Cluj; Muzeul Județean de Etnografie și Artă Populară Maramureș a organizat în 6 și 7 iunie 2024 ZILELE ERASMUS+, eveniment desfășurat în perioada finală a celui de al doilea an de acreditare în domeniul Educația Adulților.
În cadrul evenimentului, desfășurat în cadrul cultural ofertant al Parcului Etnografic Național Romulus Vuia, secția în aer liber a muzeului, au fost organizate ateliere interactive și prezentări bazate pe cunoștințele și abilitățile dobândite în cadrul cursurilor de formare de care au beneficiat membrii consorțiului în urmărirea realizării celor șase obiective prioritare ale programului de mobilități: îmbunătățirea competențelor digitale privind facilitarea activității muzeale; dezvoltarea de competențe specifice domeniului educației muzeale și educației non-formale; creșterea gradului de conștientizare privind rolul și funcțiile muzeului; alfabetizarea digitală pentru seniorii potențial consumatori de cultură din mediile rural și urban; creșterea interesului pentru cultură a persoanelor adulte din mediile rural și urban; dezvoltarea competențelor de management strategic, management de proiecte și parteneriate la nivelul specialiștilor din consorțiu.
Evenimentul s-a bucurat de participarea extraordinară a doamnei Debora Barrientos, coordonatoarea Centrului Educațional PLIS din Funegirola, Spania, partener organizator de activități educaționale, care a prezentat cele mai avansate soluții aplicate astăzi în vederea aprofundării coeziunii grupurilor și a dezvoltării abilităților esențiale de comunicare. În încheierea manifestării, reprezentanții Centrului de Zi pentru Vârstnici nr. 2 al Direcției de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca au oferit publicului participant un spectacol de ținută, bazat pe abilitățile dobândite și pe experiențele trăite în cadrul activităților de formare.