Salvgardarea patrimoniului imagistic al Muzeului Etnografic al Transilvaniei. Conservarea si digitizarea negativelor pe celuloid si a diapozitivelor pe sticla si celuloid din prima jumatate a secolului XX (1900-1940) 19.04 – 15.11.2013
Proiect cultural finantat de Administratia Fondului Cultural National (AFCN) cu suma nerambursabila de 29.070 lei
Partener: Universitatea Babes-Bolyai, Facultatea de Litere, Departamentul de literatura romana si teoria literaturii.
Proiectul isi propune continuarea salvarii si conservarii patrimoniului imagistic al MET si realizarea unei baze de date privind acest patrimoniu. In anul 2012, MET a derulat un proiect AFCN care a avut ca obiectiv digitizarea (scanarea si introducerea informatiilor in baza de date) negativelor pe sticla (anii 1903-1930) din colectia muzeului. S-au digitizat un numar de 5.691 negative pe sticla.
Obiectivele specifice ale proiectului:
- Digitizarea negativelor pe celuloid si a diapozitivelor pe sticla si celuloid din prima jumatate a secolului al XX-lea din patrimoniul MET (1900-1940)
- Conservarea negativelor pe celuloid si a diapozitivelor pe sticla si celuloid din patrimoniul MET (1900-1940)
- Diseminarea valorilor patrimoniale cu ajutorul internetului
Grupuri tinta:
- specialisti din diferite domenii din tara si din strainatate
- studenti, masteranzi care isi efectueaza practica in MET
- publicul larg
Activitatile proiectului cultural:
Obiectiv 1: Continuarea digitizarii patrimoniului imagistic al MET. Obiectivul presupune transpunerea pe suport digital a negativelor pe celuloid si a diapozitivelor pe sticla si celuloid din prima jumatate a secolului al XX-lea
Obiectiv 2: Conservarea negativelor pe celuloid si a diapozitivelor pe sticla si celuloid din patrimoniul MET. Obiectivul presupune asigurarea conditiilor optime de microclimat necesare conservarii negativelor pe celuloid si a diapozitivelor pe sticla si celuloid dupa scanare
Obiectiv 3: Diseminarea rezultatelor proiectului: introducerea selectiva a bazei de date obtinute pe website-ul MET, realizare de materiale publicitare (pliante, brosuri), promovarea proiectului prin presa scrisa, audio-vizuala si internet, organizarea unei expozitii de fotografie etnografica cu cele mai importante piese ale colectiei imagistice a MET