1497/26.06.2020
SELECȚIE PARTENERI
Muzeul Etnografic al Transilvaniei, în calitate de promotor de proiect, anunță organizarea unei proceduri de selecție a partenerilor naționali pentru încheierea unui Acord de Parteneriat în vederea implementării proiectului cu titlul „Acces la patrimoniu prin realitatea augmentată” care va fi depus pentru obținerea de sprijin financiar nerambursabil în cadrul programului RO-CULTURA – Apelul “Consolidarea antreprenoriatului cultural și dezvoltarea audienței și a publicului”.
În conformitate cu prevederile:
• OUG nr. 34/2017 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar Spațiul Economic European 2014-2021 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
• Ordinului nr. 2840/6560/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr. 34/2017 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spațiului Economic European 2014- 2021 și Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
• Procedurii interne de selectare a partenerilor privați în cadrul proiectelor finanțate prin Programe Operaționale;
Muzeul Etnografic al Transilvaniei anunță intenția de a selecta partener/parteneri din mediul privat în vederea depunerii unei cereri de finanțare pentru implementarea unui proiect:
Programul de finanțare: Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European (SEE) 2014-2021
Apelul de proiecte: Consolidarea antreprenoriatului cultural și dezvoltarea audienței și a publicului (sesiunea 2)
Titlul proiectului: Acces la patrimoniu prin realitatea augmentată
Obiectivul general și scopul cererii de finanțare: Proiectul își propune oferirea unei soluții inovatoare de accesare a informațiilor aferente obiectelor și obiectivelor muzeale aflate în Muzeul Etnografic al Transilvaniei, soluție care va aduce îmbunătățiri majore in ceea ce privește modul in care publicul interacționează cu patrimoniul valoros expus în perimetrul parcului. Obiectivul specific al proiectului este dezvoltarea unei aplicații mobile proprii, cu funcțiuni de orientare, conținut informațional contextual si conținut in realitate augmentata, cu următoarele scopuri: facilitarea accesului la informație, punerea in valoare a obiectelor muzeale, educarea publicului larg cu referire la valoarea patrimoniului, oferirea unei experiențe interactive, stimularea interesului tinerei generații pentru patrimoniu și spirit identitar si, totodată, creșterea numărului de vizitatori.
Principalele activități ce vor fi derulate în cadrul proiectului:
În cadrul proiectului se vor desfășura următoarele activități:
Realizarea planului de management a proiectului.
Stabilirea specificațiilor tehnice necesare pentru dezvoltare software si realitate augmentata.
Documentare bibliografica si de arhiva. Crearea conținutului de informații care vor fi incluse în aplicație și a acelora care vor fi animate prin intermediul realității augmentate.
Realizarea conceptului narativ.
Realizarea aplicației mobile, pe baza specificațiilor tehnice, a design-ului ales si a conținutului stabilit si furnizat de MET.
Realizarea unui video cinematic de prezentare cu filmări din dronă.
Realizare tururi virtuale detaliate pentru ambele secții ale muzeului.
Diseminarea rezultatelor proiectului.
Durata estimată a proiectului: maxim 18 luni
Valoarea totală eligibilă a proiectului: 200.000 euro.
Criterii de eligibilitate a partenerului de proiect (conform Ghidului de finanțare):
Partenerul de proiect eligibil este entitatea care îndeplinește cumulativ următoarele criterii:
- are calitatea de persoană juridică în România sau în unul din statele donatoare;
- se încadrează în una din următoarele categorii:
Organizație neguvernamentală, care
- este ONG în sensul definiției de la secțiunea 5 a Ghidului de finanțare
- este constituită în baza Legii nr. 21/1924 pentru persoanele juridice (Asociații și Fundații) sau a Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare;
- activitatea sa se desfășoară în sectoarele culturale și creative, așa cum sunt acestea definite în Regulamentul UE nr. 1295/2013;
Societate comercială, care
- este constituită în baza Legii 31/1990 (republicată), cu modificările și completările ulterioare
- se încadrează în categoria IMM (microîntreprindere, întreprindere mică sau întreprindere mijlocie, astfel cum sunt definite în Recomandarea 2003/361/CE)
- activitatea sa, conform documentelor statutare/constitutive este în sectoarele culturale și creative, astfel cum sunt acestea definite în Regulamentul UE nr. 1295/2013
Documente justificative solicitate:
- Scrisoare de intenție
- Documente statutare/constitutive/de înființare
- Documentul care atestă înregistrarea fiscală
- CVurile specialiștilor cu competențe în domeniul proiectului
Organizațiile interesate să participe la prezenta selecție vor depune dosarul cuprinzând informațiile solicitate la secretariatul Muzeului Etnografic al Transilvaniei, până la data de 29 iunie 2020, ora 15.00.
Rezultatul procedurii de selecție va fi publicat pe site-ul instituției, în data de 30 iunie 2020.